Кабмін визначив, як зарахувати дитину з особливими освітніми потребами до інклюзивної групи позашкільного навчального закладу. Рішення було ухвалено 21 серпня.
Щоб дитину з особливими освітніми потребами зарахували до позашкільного закладу, її батькам або законним представникам треба подати відповідну заяву. До неї необхідно додати документи, які підтверджують наявність ООП (висновок Інклюзивного ресурсного центру, індивідуальна програма реабілітації особи з інвалідністю).
Керівник закладу зобов’язаний створити інклюзивну групу. Він також має сформувати команду психолого-педагогічного супроводу, до якої входять педагогічні працівники, адміністрація закладу та за потреби інші спеціалісти. Ця команда працює над розробкою індивідуального навчального плану разом із дитиною з особливими освітніми потребами та її батьками.
Для старту роботи інклюзивної групи заклад має відповідати таким вимогам:
- архітектурна доступність будівель, приміщень та прилеглої території;
- підтримка принципів універсального дизайну в сфері освіти;
- відповідна матеріально-технічна та навчально-методична база.
Їх мають забезпечити адміністрація та засновники закладу.
Також школярам з особливими освітніми потребами може бути подовжено тривалість навчання на 2 роки. Це передбачено змінами до постанови КМУ, які ухвалили 21 серпня. Йдеться про учнів інклюзивних класів початкової та базової школи. На кожному з цих рівнів навчання може бути подовжено на 1 рік.
Питання подовження тривалості навчання вирішуватиме команда психолого-педагогічного супроводу, відповідно до індивідуальної освітньої траєкторії, погодивши це з батьками або законними представниками дитини. Рішення команди впроваджується відповідним наказом керівника закладу.
Міністертво освіти та науки України