Менше лекцій, більше практичних знань, здобутих на виробництві, заводі чи в офісі - саме так звучить гасло нового положеня про дуальну освіту в закладах профтехосвіти.
Згідно чиного положння про дуальну систему навчання в закладах профтехосвіти, 70% навчального часу студенти мають проводити на виробництві чи підприємстві, яке надає робочі місця за обраною вузькою спеціальністю. І лише 30% часу мають бути присвячені лекціям.
Положення містить інфорацію про те, як будуватиметься співпраця між технікумами та бізнесом. Так зазначається, що підприємство та керіницво заладу укладають угоду, прописують етапи освітнього процесу та зони відповідальності. Положення набуло чинності 6 березня. Заступник Міністра освіти і науки Петро Коржевський зазначив, що елементи дуальої системи застосовували ще з 2015 року.
Мова не про "практику" у загальноприйнятому розумінні, а саме про навчання в умовах виробництва.
"Можна багато разів пояснювати, як встановити розетку чи виготовити дерев’яні двері, але поки учень не зробить цього власноруч, говорити про якісну підготовку не можна. Завдяки дуальній освіті учні зможуть не тільки опанувати потрібні професійні навички, а й зрозуміти, як працює підприємство, адаптуватися до роботи на ньому і, в перспективі, працевлаштуватися там після випуску", – пояснив Петро Коржевський.
В ідеалі, якщо дуальна освіта дійсно буде працювати, студенти позбудуться проблеми зайвих знань, далеких від реального життя. Деталі про неї можна дізнатися на сайті МОН.