Вже минуло два місяці з початку 2023 року. Тому можна спокійно підбивати підсумки того, який контент споживали українці в YouTube у 2022 році.
YouTube - одна з головних платформ, на якій українці споживають новинний, інформаційний та розважальний контент. Це блоги, медіа, музичні канали, фільми, наукові та освітні відео.
Ми дослідили, що ж вийшло у тренди українського Youtube у 2022 році під час повномасштабної війни, яку розв'язала РФ. А також проаналізуємо, наскільки в цих трендах присутня частка російського контенту. Розглянемо як новинно-інформаційний, так і розважальний контент, зокрема музику і кліпи.
На музиці ми зупинимось окремо з тієї причини, що вона може нести різні меседжі в інформаційній війні. Тобто Україна може через кліпи й пісні розповідати про свою боротьбу й протистояння, а Росія може використовувати їх як інструмент своєї пропаганди.
Кого дивляться українці під час війни: топ вітчизняних YouTube-блогерів із найбільшою аудиторією
У жовтні 2022 року видання “Слово і Діло” склало топ блогерів з найбільшою кількістю підписників, які працюють з довколавоєнними темами. Зараз вказані в інфографіці цифри могли змінитися, втім вона була показовою станом на 24 жовтня минулого року і досить чітко відображала, чиї відео в українському сегменті блогерів, присвячені війні, набирали (і набирають) найбільше переглядів.
Ми перевірили, як змінилася кількість їх підписників у 2023 році (цифри станом на 14 лютого)
Дмитрий Гордон - 2,26 млн підписників, В гостях у гордона - 3,59 млн підписників.
Alexey Arestovych - 1,69 млн. підписників.
STERNENKO - 1,48 млн підписників.
RAMINA (Ходят слухи) - 1,34 млн. підписників.
Aleksey Durnev - 1,28 млн. підписників.
Volodymyr Zolkin - 1,28 млн. підписників.
Роман Цимбалюк - 1 млн. підписників.
Ivan Yakovina - 963 тис. підписників.
Олег Жданов - 941 тис. підписників.
Алексей Гончаренко - 896 тис. підписників.
Тобто, як бачимо, абсолютно у всіх цих блогерів кількість підписників зросла.
Ще кілька українських YouTube каналів на будь-який смак
У цьому розділі хочемо навести інші канали та блогерів, які розповідають у себе не тільки про війну. Тобто там далеко не весь контент стосується огляду ситуації на фронті чи політичної обстановки в Україні.
Звісно, тема війни на цих каналах у будь-якому випадку піднімається, але це переважно відбувається в контексті культурного фронту (книги, кіно, музика, відомі особистості тощо)
Телебачення Торонто - 775 тис. підписників.
Незалежна транснаціональна мультимедійна корпорація - так вказано в описі каналу. Канал був популярним вже до початку повномасштабної війни, і після 24 лютого не здав своїх позицій.
Загін кіноманів - 546 тис. підписників.
“Я простий актор, якому цікавий кінематограф і який вирішив створити свій канал на цю тему. Проте з часом канал про кіно перетворився канал про сенси, змісти та культурний простір, іноді з долею гумору”, - пише в описі автор каналу Віталій Гордієнко.
Тут розповідають виключно про кіно - фільми та серіали українського та зарубіжкого кінематографу.
Історія без міфів - 616 тис. підписників.
Минуле без прикрас та фальсифікацій. Ще один канал з вузькою тематикою. Втім, кількість підписників показує, що інтерес до історії українською мовою в нашому суспільстві присутній.
Леви на джипі - 804 тис. підписників.
Опис каналу такий: незалежний гумористичний контент. Канал Леви на джипі почав свою діяльність 9 травня 2019 року. Заснований Андрієм Лузаном, Миколою Зиряновим і Валіком Міхієнко.
MARKUS - 409 тис. підписників.
Канал українського військового, ветерана АТО, письменника та мандрівника Валерія Маркуса. 24 лютого 2022 року він знову повернувся до лав ЗСУ, але це не заважає йому періодично публікувати новий контект.
Одне з опублікованих відносно нещодавно відео набрало рекордну кількість переглядів - 3 млн. переглядів. Саме ж відео називається “Дезертирство на фронті" - Валерій Маркус Головний сержант 47 Бригади “Маґура”.
Яка музика перебуває в трендах українського сегменту YouTube
Інформацію про музичні рейтинги можна дізнатись безпосередньо в самого YouTube у розділі “Музичні хіт-паради”
Тенденції
Цей розділ очолює пісня, яка вийшла у 2023 році - “Фортеця Бахмут”. Втім, він показує, які пісні минулого року перекочували у тренди 2023.
Найпопулярніші пісні
А тут в пʼятірці лідерів перебуває пісня російської співачки Instasamka - За деньги да. Окрім неї, в ТОП-10 цього розділу більше немає російських виконавців. Також слід зазначити, що переважно “ТОП-100 найпопулярніших пісень” все ж складається з українських композицій. Втім, там все ж є російська співачка Mujeva. А також українська співачка Анна Асті, яка не коментує війну та перебуває в Росії.
Найпопулярніші кліпи
Тут перша десятка складається саме з українських кліпів. А ось трохи нижче знову зустрічаються вищевказані російські співачки Instasamka, Mujeva та Анна Асти.
Але зʼявляються інші російські імена й назви: Galibri & Mavik, Сателлит, Ислам Итляшев, Lookbuffalo, RASA, Sakit Səmədov.
Найпопулярніші виконавці
Вже у першій десятці найпопулярніших виконавців в українському Youtube перебувають російські виконавці - вже згадана кілька разів Instasamka, Скриптоніт (казах, який переважно позиціонує себе на російській сцені), Miyagi & Andy Panda.
ТОП-100 виконавців також не залишають російські: Ислам Итляшев,
MORGENSHTERN, Jah Khalib, Баста, HammAli & Navai, MACAN, Каспійський груз, KIZARU, NЮ, ZIVERT, Xcho, Элджей, JONY, Oxxxymiron, Little Big, Король и Шут, Григорий Лепс, Ramil'.
Висновки
Отже, що можна сказати з тих відкритих даних, які ми проаналізували:
В українському YouTube глядачі все ж стали віддавати перевагу українським блогерам.
Популярність набирає український неновинний контент.
У тренди виходить україномовний інформаційний, розважальний та новинний контент.
В музичній сфері YouTube українські співаки та виконавці також почали займати більше позицій та утримують перші місця рейтингів.
Російську музику в Україні все ще слухають, і вона навіть потрапляє в ТОП-10 і ТОП-100.